مشاوران مفیدو

مشاوره روان شناسی

مشاوران مفیدو

مشاوره روان شناسی

مشاوره تخصصی روان شناسی خانواده

  • ۰
  • ۰

رابطه زناشویی

زمان رابطه زناشویی

زمان رابطه زناشویی از نکات مهم و برجسته در روابط زناشویی است  . به من نگو چقدر دوستم داری ، به من بگو چقدر برایم وقت می گذاری ؟ به طور کلی ، وقت شاید مهم ترین جریان در روابط باشد . وقت و هم سازی جنسی دو تا از مهم ترین جریان ها در اقتصاد زناشویی است . دو نوع وقت در رابطه ی زناشویی است .

دو نوع وقت در رابطه ی زناشویی مهم است : فعالیت با هم ، یعنی زمان صرف شده در برخی از فعالیت های مشترکمانند رفتن به سینما یا شستن یا کمک در خانه و آن چه که ما زمان رابطه می نامیم ، یعنی زمان صرف شده برای کار کردن روی رابطه با حضور داشتن برای یکدیگر و تعامل داشتن در سطح شخصی .

زمان زابطه زناشویی

دو رویکرد متفاوت زمان رابطه زناشویی

این دو رویکرد با هم اغلب در ازدواج های نا کارآمد یک نتیجه می دهند . در یکی ، زن و شوهر کمترین زمان ممکن را با هم می گذرانند . هیچ علاقه ی مشترکی وجود ندارد ، و زن و شوهر به قدری نسبت به یکدیگر عکس العمل نشان می دهند که زمان صرف شده با هم ناخوشایند است . در دیگری ، زن و شوهر مدام با هم هستند ، به یک دیگر آویزان می شوند و علایق یا فعالیت های جداگانه مجاز نیست .

چنین زن و شوهری معمولا رابطه ی مثمر ثمری نخواهند داشت ، از تعارض با افراد بیرون از ازدواج می پرهیزند ، و در نتیجه ، در انجام دادن وظیفه زندگی زناشویی به عنوان پناهنده یا پناهگاه زیاده روی می کنند . هر شریک زندگی قادر است دیگری را ترک کند و زندگی خارج از ازدواج برای خود بسازد وسپس باز گردد تا از همکاری با همسرش آرامش و لذت دریافت کند .

 

زن وشوهری که در اویل دهه ی سوم زندگی بودند ، هشت سال از ازدواجشان می گذشت و هنوز فرزندی نداشتند . آن ها باشکایت از اینکه ازدواجشان در حال احتضار است به مرکز مشاوره مراجعه کرده و پا به درمان گذاشتند : به نظر می رسید نقاط مشترک آن ها در حال تحلیل رفتن بود و سرعت ثابت و مخربی داشتند .

از یکدیگر دور می شدند . آن ها وقت کمتری با هم می گذراندند و وقت بیشتری را صرف علایق و فعالیت های جداگانه می کردند .

زمان رابطه زناشویی 2

زمان رابطه زناشویی و فعالیت باهم

در زمانی که با هم وقت می گذرانند ، تفاوت چشمگیری بین فعالیت با هم و زمان رابطه وجود داشت . با اینکه کمیت فعالیت با هم نسبتا ناچیز بود ، کیفیت آن خوب بود .

زمان رابطه کاملا داستان دیگری داشت . زن همیشه این فرصت ها را به وجود می آورد ، در حالی که هر دوی آن ها فعالیت مشترک را با هم پیش می بردند .

 

زن گلایه داشت که هنگام فعالبت مشترک مرد او ، تفریبا بلافاصله دچا ر بی قراری می شود و به نظر می رسد که همیشه برای ختم سریع آن دلیلی پیدا کند .

او با برداشت زن موافق بود و دلیل رفتارش را این می دانست که این وقت گذرانی مشترک بار ها به دعوا ختم شده بود .

وقتی درمانگر پرسید که اوقات صرف شده شان با هم چگونه به مرور زمان تغییر کرده است ؟ آیا خود ارضایی هم صورت می گیرد ؟ 

پاسخ زن و شوهر جالب بود : جان کلام همین جاست ! در آغاز این طور نبود ! آن ها دو یا سه سال اول ازدواجشان را شدیدا  با هم بودند ، هیچ یک از آن ها بدون دیگری جایی نمی رفت .

وقتی آن ها هر دو در کارشان پیشرفت کردند و شبکه های اجتماعی جداگانه ای را در محل کارشان پیدا کردند ، دیگر مثل گذشته با هم وقت صرف نمی کردند ، اما از اینکه دوباره مقید به این رابطه شوند ، دلخور می شدند .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی